Utilizăm cookies pentru ca dumneavostră să aveți o experiență cât mai plăcută. Pentru a ne conforma noii directive e-Privacy, trebuie să primim acordul dumneavosatră pentru a seta cookie-urile. Află mai multe.
Muzica Vocala - disciplina optionala pentru clasele a III-a si a IV-a
Reforma invatamantului romanesc preuniversitar are in vedere formarea unei personalitati umane autonome si creative. Acest fapt implica necesitatea consolidarii unui set de valori stabile si coerente care sa fie sustinute si de o serie de programe si proiecte educationale in diferite domenii.
Lucrarea intitulata Muzica vocala - disciplina optionala - autori fiind profesor Laurentiu Palade si institutor Corina Palade se inscrie in acest curent al innoirii, propunand o programa originala in domeniul educatiei artistice, care vizeaza largirea orizontului de informatii legate de sfera muzicii si insista pe dezvoltarea vocii elevilor.
Valoarea lucrarii este evidenta atat prin continut cat si prin forma, iar cantecele propuse pot fi valorificate in scoala primara si gimnaziala sau in alte ocazii. Sarcinile de invatare propuse sunt de tip inovator si inseamna: a invata sa cunosti, a invata sa faci, a invata sa fii. Situatiile de invatare sunt intemeiate pe cooperare, iar elevii sunt subiecti activi, coparticipanti la propria formare.
Acest indreptar metodic se bazeaza pe cunoasterea temeinica a principiilor teoretice ale educatiei muzicale si este rezultatul experientei didactice a autorilor.
Autorii nu sunt la prima incercare. Au mai publicat alte doua ghiduri metodice: Aspecte metodice privind predarea educatiei muzicale in gradinita de copii si Educatie muzicala - indrumator metodic pentru clasele I - II, iar prezenta lucrare este o continuare a acestora fiind destinata elevilor claselor a III-a si a IV-a.
Toate materialele publicate au fost insotite si de suport audio.
CD - urile: Cantam cu veselie, Hai la joc!, Linu-i lin, colind ce-alina, cuprind creatii proprii ale autorilor si constituie un valoros material didactic pentru orele de educatie muzicala si nu numai pentru acestea.
Autorii invita utilizatorii sa adopte o pozitie critica, personala fata de acest material deoarece sugestiile oferite sunt orientative, deci perfectibile.