Matematica si explorarea mediului - Clasa I partea a II-a

în stoc
SKU
1146
24,00 RON

citeste cateva pagini

Începând cu anul școlar 2013-2014, la clasa I, programa școlară aprobată prin ordin al Ministrului Educației Naționale, nr. 3418/19.03.2013, introduce disciplina Matematică și Explorarea mediului, având un caracter de noutate în raport cu disciplinele studiate până acum în clasa I.
Programa conține modificări majore, determinate de introducerea clasei pregătitoare în învățământul primar, care a preluat o parte semnificativă din precedenta programă pentru clasa I. De exemplu, noua programă cuprinde extinderea adunării și scăderii numerelor naturale de la 0 la 100 cu trecere peste ordin, dar și probleme care se rezolvă cu două operații.
Exerciţiile şi problemele expuse în această lucrare îşi propun să asigure pentru elevii clasei I, consolidarea conceptelor matematice, dezvoltarea capacităţii de explorare / investigare şi rezolvare de probleme, dezvoltarea inteligenţei spaţiale şi gândirii creatoare.
Cele două părți ale lucrării (semestrul I și semestrul II) cuprind 49 de teste și 12 probe de evaluare, care constituie un veritabil instrument util în aprofundarea și înțelegerea cunoștințelor programei, dar și pentru evaluarea permanentă, semestrială și finală, pregătind în același timp și evaluarea inițială din clasa a II-a. Lucrarea oferă posibilitatea de a lucra cu toţi copiii indiferent de nivel şi ritm propriu de dezvoltare. Activităţile de învăţare sunt selectate în funcţie de modificările produse la nivelul programei şcolare, oferind posibilitatea realizării unor parcursuri şcolare eficiente în contextul schimbărilor de tip curricular. Această lucrare se doreşte a fi un dialog viu între toţi participanţii la lecţii, în scopul realizării unor situaţii de învăţare interactive şi productive, bazate pe interesul specific vârstei şcolarului din clasa I.
Autorii au avut în vedere o abordare specifică educației timpurii, bazată în esență pe stimularea învățării prin joc.

Cuprins:

  • PREFAȚĂ
  • CAPITOLUL IV. NUMERE NATURALE DE LA 0 - 100
  • Unitatea 6. Recunoaștere, formare, citire, scriere (cu cifre), comparare, ordonare.
  • Numere pare şi numere impare
  • DOMENIUL I. PlLANTE ŞI ANIMALE
  • Scheletul animalelor
  • Compararea şi ordonarea numerelor naturale de la 0 la 100
  • Numere pare. Numere impare
  • Organe interne majore la animale – localizare
  • Unitatea 7. Adunarea şi scăderea numerelor naturale de la 0 la 100 (fără trecere peste ordin)
  • Adunarea şi scăderea cu numere naturale formate numai din zeci întregi
  • Rolul organelor interne majore la animale
  • Adunarea unui număr natural format numai din zeci cu un număr natural format numai din unităţi
  • Scăderea numărului de zeci sau a numărului de unităţi dintr-un număr natural format din zeci şi unităţi
  • Insecte, peşti, reptile, mamifere, păsări
  • Adunarea unui număr natural format din zeci şi unităţi cu un număr natural format numai din unităţi
  • Adunarea numerelor naturale formate din zeci şi unităţi
  • DOMENIUL II. ŞTIINŢELE PĂMÂNTULUI
  • Pământul. Transformări ale apei. Solidificare. Topire
  • Scăderea numerelor naturale formate din zeci şi unităţi
  • Fierbere. Evaporare. Condensare
  • Să ne pregătim pentru evaluare. Teste recapitulative. Testele 28 – 33
  • Proba de evaluare 6
  • Unitatea 8. Adunarea şi scăderea numerelor naturale de la 0 la 100 (cu trecere peste ordin)
  • Adunarea unui număr natural format din zeci și unități cu un număr natural format numai din unități
  • Universul. Soarele sursă de căldură şi lumină
  • Scăderea unui număr de unități dintr-un număr natural format numai din zeci
  • Scăderea unui număr de unități dintr-un număr natural format din zeci și unități
  • Soarele, sursă de căldură şi lumină
  • Adunarea numerelor naturale formate din zeci și unități
  • Scăderea unui număr natural format din zeci și unități dintr-un număr format numai din zeci
  • Scăderea numerelor naturale formate din zeci și unități
  • DOMENIUL III. ŞTIINŢELE FIZICII
  • Forţe şi mişcare. Căderea liberă a corpurilor
  • Proba adunării. Proba scăderii
  • Să ne pregătim pentru evaluare. Teste recapitulative. Testele 34 – 35
  • Probă de evaluare 7
  • CAPITOLUL V. AFLAREA TERMENULUI NECUNOSCUT LA ADUNARE ŞI SCĂDERE (0 - 100)
  • Unitatea 9. Aflarea termenului necunoscut. Probleme
  • CAPITOLUL VI. PROBLEME CARE SE REZOLVĂ PRINTR-O OPERAŢIE
  • Forme şi transfer de energie. Lumina, căldura şi electricitatea – forme de energie
  • CAPITOLUL VII. PROBLEME CARE SE REZOLVĂ PRIN DOUĂ OPERAŢII DE ADUNARE ŞI/SAU SCĂDERE
  • Lumina, căldura şi electricitatea – forme de energie
  • Proba de evaluare 8
  • CAPITOLUL VIII. FIGURI GEOMETRICE
  • Unitatea 10. Figuri geometrice plane şi spaţiale
  • Figuri geometrice plane / 2D
  • Unde şi vibraţii. Producerea şi propagarea sunetelor
  • Figuri geometrice spaţiale (corpuri 3D)
  • Unde şi vibraţii. Producerea şi propagarea sunetelor
  • CAPITOLUL IX. MĂSURI
  • Unitatea 11. Lungime, capacitate, timp, bani
  • Lungime
  • Surse de energie. Soarele
  • Capacitate
  • Apa, sursă de energie
  • Timp
  • Vântul, sursă de energie. Efecte pozitive şi negative ale apei, vântului şi soarelui
  • Bani
  • Cărbunii şi petrolul, surse de energie
  • Probă de evaluare 9
  • Modalităţi de economisire a energiei
  • CAPITOLUL X. NE PREGĂTIM PENTRU EVALUARE SEMESTRIALĂ FINALĂ
  • Testul 35-49
  • Probă de evaluare semestrială 10
  • Probă de evaluare finală 11
  • Probă de evaluare finală 12
  • CAPITOLUL XI. PROBLEME PENTRU COPII ISTEŢI
  • SOLUŢII. INDICAŢII. RĂSPUNSURI
  • Bibliografie selectivă
0
Rating:
0% of 100
Spune parerea ta despre produs
Spune-ne parerea ta despre acest produsMatematica si explorarea mediului - Clasa I partea a II-a
Rating