În această secțiune aveți detalii despre modalitățile și condițiile de returnare a produselor achiziționate de la Editura Taida.

Atenție: Vă rugăm să nu lipiți, dumneavoastră sau curierul, etichetele de transport direct pe produs sau pe ambalajul produsului (puneți produsul într-o pungă sau un colet și pe colet lipiți eticheta). Dacă produsul sau cutia produsului ajunge la noi cu etichete lipite pe el, veți fi responsabil pentru diminuarea valorii produsului.

Există 2 cazuri în care puteți returna produse:

  1. Produsele achiziționate la distanță se pot returna conform O.U.G. 34/2014 doar de către persoanele fizice.
    Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantul că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului.
    Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, în termen de 14 zile calendaristice de la denunțarea contractului. Acest lucru se poate face în 3 feluri:
    • Produsele pot fi aduse la sediul nostru din Str. Aeroportului nr. 2B, Iași
    • Produsele se pot trimite prin curierat rapid, pe cheltuiala clientului, la adresa de la punctul 1. Nu folosiți Poșta Română, întrucât ei nu aduc coletele la sediul nostru și nu vom fi răspunzători pentru eventualele pierderi ale coletelor.
  2. Categorie de produse cu condiții speciale de retur:
    • Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate etc., și care nu mai pot fi aduse la starea de nou a produsului.
    • Dispozitivele medicale și accesoriile acestora nu sunt sub incidența acestei ordonanțe (art. 3, alin. 3, lit. b) și nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății.
    • Produsele sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator nu pot fi returnate.
    • În cazul în care au fost achiziționate mai multe produse de același fel și se solicită returul pentru mai mult de o bucată, este necesar ca doar unul dintre produse să fie desigilat. Returul celorlalte produse se acceptă doar dacă acestea sunt sigilate / nedesfăcute.
  3. ALPHA GROUP S.R.L. va înapoia contravaloarea comenzii, inclusiv taxele de transport pentru livrarea inițială, dacă acestea au fost achitate de către client, în termen de 14 zile de la data denunțării contractului de către client, dar nu înainte de a intra în posesia bunurilor. Se poate reține o sumă cuprinsă între 5 și 50% din valoarea produsului în cazul în care se constată că valoarea produsului a fost diminuată.
    Diminuarea valorii bunurilor returnate:
    Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță, cumpărătorul nu are posibilitatea de a verifica bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage din contract. Din același motiv, cumpărătorului i se permite să testeze și să verifice bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor.
    Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, cumpărătorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. De exemplu: Cumpărătorul trebuie doar să probeze o bicicletă în casă, fără a ieși cu ea pe stradă.
    Cumpărătorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor.
    În cazul în care cumpărătorul își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, cumpărătorul este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.
    Bunurile returnate care prezintă urme de uzură (pete, zgârieturi, etc.) se acceptă retur numai după aducerea lor la conformitate, implicând costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs resigilat.
    Valoarea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferență dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.
    Orice diminuare a valorii bunurilor rezultată din manipularea acestora, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor, este în responsabilitatea cumpărătorului.
    Pentru claritate, din prețul total al bunului returnat, vânzătorul va reține o sumă de bani ce reprezintă diminuarea valorii bunului în proporție de 5%-50% din valoarea inițială a bunului, după caz. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicată cumpărătorului după recepționarea bunurilor returnate.
    Orice modificare a stării produselor sau deteriorarea ambalajului original al acestora ce face imposibilă vânzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea procedurii de returnare supusă taxelor de readucere a produselor la starea în care au fost livrate.
    În cazul în care produsul este deteriorat în așa măsură încât nu mai poate fi adus la conformitate, acesta va fi trimis înapoi pe cheltuiala clientului. În cazul în care clientul nu îl dorește, produsul va fi considerat abandonat și casat după 30 de zile de la recepționarea lui.

Procedura de retragere din contract:

  • Exercitarea dreptului de retragere:
    Consumatorul informează ALPHA GROUP S.R.L. cu privire la decizia de retragere din contract prin una din variantele: model formular (pentru o mai rapidă procesare a returului vă recomandăm să completați și să trimiteți acest formular la office@editurataida.ro) sau o declarație neechivocă făcută pe un mediu durabil (hârtie, mail, mesaj în pagina de contact sau fax). Consumatorul are la dispoziție 14 zile calendaristice de la primirea produselor pentru a anunța retragerea din contract.
  • Obligațiile care revin ALPHA GROUP S.R.L.:
    Rambursarea integrală a sumelor primite ca plată, inclusiv costurile livrării (exceptând situația în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard). Rambursarea sumelor se va face folosind aceleași modalități de plată rezonabil aplicabile (în cazul plății numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer în cont bancar transmis neechivoc de consumator). Îndeplinirea obligației de rambursare se face în termen de 14 zile de la denunțarea contractului, dar nu înainte de recepționarea produselor.
  • Obligațiile care revin consumatorului:
    Produsele sunt înmânate de ALPHA GROUP S.R.L. personal sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fără întârziere nejustificată și în decurs de maxim 14 zile de la anunțarea deciziei de retragere din contract. Consumatorul suportă costurile de returnare. Consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.

Mențiune:
Deteriorarea produselor sau punerea într-o stare ce face imposibilă revânzarea lor duce la refuzarea returului.
Orice deteriorare a ambalajului original ce face imposibilă vânzarea produsului ca nou duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusă unor taxe administrative de readucere a produselor la starea în care au fost livrate; taxele sunt cuprinse între 5 și 50% din valoarea inițială a produsului. Cuantumul taxei administrative va fi comunicat clientului la recepționarea produselor deteriorate/modificate.
În cazul în care produsul a fost achiziționat parțial sau integral folosind un voucher, acesta se va reactiva în momentul recepționării produsului. Voucherele nu se pot preschimba în bani.

  1. Retur de produse:
    Puteți solicita returul de produse în următoarele cazuri:
    • Produsul livrat nu corespunde specificațiilor din site.
      Puteți solicita returnarea acestuia pentru înlocuire sau rambursarea integrală a contravalorii (în cazul în care produsul nu mai este disponibil).
    • Produs nefuncțional în primele 48 de ore (2 zile lucrătoare) de la recepție.
      În cazul în care produsul achiziționat a fost livrat nefuncțional sau prezintă vicii de fabricație, acesta va fi înlocuit cu un produs funcțional, în urma notificării scrise sau prin prezentarea la sediu în termen de 48 de ore de la primirea produsului.
    • Produs în colet deteriorat.
      Pentru produsele ale căror colete prezintă deteriorări vizibile la primirea prin curier, vă recomandăm să refuzați recepția lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat și se poate întocmi un proces verbal împreună cu reprezentantul firmei de curierat în care să fie menționată starea coletului din momentul livrării. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor vă este transferat integral în momentul în care intrați în posesia fizică a produsului. Orice reclamație ulterioară nu va fi luată în considerare. În cazul în care se utilizează un transportator însărcinat de către consumator, riscul este transferat în momentul livrării produselor către transportator.
    • Produse livrate greșit.
      În cazul în care s-a livrat alt produs decât cel comandat. Costurile de retur pentru situațiile prezentate mai sus, la punctul 2 (nu și în cazul renunțării la cumpărare - punctul 1), cad în sarcina magazinului nostru.

Solicitările de retur se notifică pe site-ul nostru către Departamentul Suport Clienți sau prin prezentarea la sediul nostru cu produsul respectiv în termen de 48 de ore lucrătoare de la primirea produsului.

Toate aceste clauze și condiții sunt prevăzute în:
Ordonanța de urgență nr. 34 / 2014
http://www.anpc.gov.ro/anpcftp/legislatie/oug_34_140616.pdf

Pentru orice detalii sau neclarități privind returnarea produselor, vă rugăm să ne contactați pe email sau la unul dintre numerele de telefon afișate pe site.